Thursday, September 4, 2014

Spread Your Love

Rasulullah bersabda,

"Perbanyakkanlah mengucapkan Ya dzal jalali wal ikram" iaitu nama ALLAH teragung kerana sudah dijanjikan sesiapa yang berzikir dengan nama tersebut dan meyakini keagungan-NYA, maka ALLAH akan mengabulkan permohonannya dan memberikan jalan keluar daripada semua masalah dan kemenangan serta kebahagiaan.
 
Buatlah pilihan kerana ALLAH tidak akan membuka jalan pada mereka yang tidak berusaha. Bertindaklah selagi masih ada kudrat dan umur.

Motivasi

Assalamualaikum...
 
Semoga dimurahkan rezeki.
Semoga diberkati.
Semoga dipermudahkan.
 
Lihatlah ke kiri dan ke kanan, anda akan menyaksikan betapa ramainya insan yang sedang mendapat cubaan. Selusurilah di setiap rumah pasti ada yang merintih dan setiap pipi pasti pernah basah oleh air mata. Maka anda bukan satu-satunya insan yang menerima dugaan.
Percayalah... ALLAH tidak pernah mahu menyulitkan hamba-NYA.
Namun, harus diinsafi bahawa DIA tidak memberikan apa yang kita mahu tapi memberikan apa yang kita perlu.
Terimalah segala ketentuan dengan lapang dada, tanpa dendam, tanpa prasangka.
 
#rawatlahhati
#drrobiahkhamzah
#motivasi

Tuesday, August 19, 2014

Selamat pagi!

MENCARI KEBERKATAN ADALAH KEWAJIPAN

Keberkatan dalam urus niaga.

MUSlim yang berniaga hendaklah meletakkan dalam diri bahawa objektif perniagaan yang diusahakan itu adalah untuk menjadikan hidupnya, keluarga dan umat islam mulia. Ini dapat dilakukan dengan mengeluarkan zakat untuk membantu meringankan kesusahan umat Islam dan menyediakan peluang pekerjaan pada mereka.
Keberkatan dalam perniagaan diperoleh bila adanya kejujuran dan mengutamakan hak-hak ALLAH SWT.

Ingatlah selalu firman-Nya dalam surah al-Nur ayat ke-37 yang bermaksud:
(Ibadat itu dikerjakan oleh) orang-orang yang kuat imannya yang tidak dilalaikan oleh perniagaan atau jual-beli daripada menyebut serta mengingati ALLAH, dan mendirikan sembahyang serta menunaikan zakat mereka takutkan hari (Kiamat) yang padanya berbalik-balik hati dan pandangan.
Menurut para ulama tafsir contohnya Ibn Kathir dalam tafsirnya, golongan yang dimaksudkan dalam ayat ini adalah para peniaga yang sentiasa menjaga amal ibadah mereka.

oleh Dr. Zahazan Mohamed.

Saturday, August 9, 2014

Berita baik!


Salam Syawal...

Berita baik untuk peminat batik! Batik Sutera Cantik kini mengadakan Batik Clearance Sale sempena Aidilfitri 2014 ini. Jadi anda semua boleh klik pada page di sebelah kanan anda yang bertajuk Batik CLEARANCE Sale ok.

Maaf zahir batin.

Monday, August 4, 2014

Jom dapatkan stok baru batik di sini!

Assalamualaikum...
 
Alhamdullilah, zura dah masukkan stok baru yang pertama selepas raya untuk bulan OGOS 2014. Di facebook pun sama, so anda semua boleh pilih kat sini atau kat fb ya. Macam biasa boleh inbox kat fb atau sms/wasap terus di nombor 017-9842138 untuk pesanan anda.

Harga serendah RM200 ke atas. Memang terbaik!!!


Tuesday, June 24, 2014

Salam Ramadhan :)

Assalamualaikum semua...

Wah, dah nak masuk bulan Ramadhan. Alhamdullilah, didoakan semoga panjang umur kita semua untuk menjalankan ibadah puasa tahun ini, insyaALLAH.

Saya dah masukkan sikit demi sedikit stok baru untuk raya. Walaupun tukang jahit dah tak terima order, stok tetap akan dimasukkan dengan harga istimewa supaya anda semua dapat menikmati harga tawaran yang hebat ini. Mungkin boleh dipakai diwaktu2 majlis @ perayaan yang akan dating hehe...

Sila klik Batik RAYA 2014 untuk melihat koleksi terbaru ok.

Salam penuh ikhlas Ramadhan,
by

Saturday, February 22, 2014

Sila beli batik sutera cantik dan murah di blog ini ;)

Assalamualaikum...
 
Kerlasss mak jemah buat tajuk kat blog ropa gitewww! auwww jangan ada yang mengaum kat kita sudah lah huhuhuuu...
 
Amboi! Kemain tau adik kakak semua cantik2 belaka dengan batik crepe tema hitam. Semua bagaikan puteri kayangan termenung di jendela menunggu sang putera kacak. Aduh yang tu pun!

Batik kakak ni ukuran 4 meter insyaAllah... boleh muat, ada adik ni "eh sis, ader orang ngorat kitew lepas pakai batik sis" Aduh sayang! Kan kakak dah kata. So kalau ada sesiapa yang dah beli batik sutera kakak, boleh letak hashtag #batiksuteracantik okeh? Senang sikit!

Terimalah pantun kakak zura @ kak juerah "omak gajah habis pantang, lepas pakai batik kakak terus cantik trang tang tang" pantun dua kewrat ajewww taw!

Byebye! DJ radio sambilan Kak Juerah aka zura... jangan mare sajew jew gurauan semata2 (y)
 
p/s: untuk mengorder kain2 yang cun melecun ini, sila sms/wasap zura terus kerana saya akan balas sepantas kilat & cepat... talian bebas tol 017-984 2138 ;)